יום חמישי, 2 ביולי 2009

מה דוחף את הדולר כלפי מטה?

בלוג מט"ח: איך ישפיעו נתוני התעסוקה החדשים בארה"ב על שוק המט"ח?


דו"ח ה-NFP אודות נתוני ההעסקה בארה"ב (Non Farm Payroll report) אמור להתפרסם היום (ה').


בניגוד לתחזיות ברחוב שציפו לירידה של 360,000 מקומות עבודה (נתון שאמור היה להצביע על שיפור מסוים במצב), חוזה ה-NFP צמצום חמור יותר של 470,000 משרות. את הנתונים האלה מפרסמת סוכנות ADP שהיא למעשה גוף פרטי ועצמאי שאינו מחויב לאיש.


נתון נוסף שעלול להשפיע לרעה על מצבו של הדולר האמריקאי בשווקים הינה עמדתה של סין (שכבר כתבתי עליה לא מעט בפוסטים קודמים), שפתחה שוב את סוגיית כינון עתודות חדשות של מט"ח שיהוו חלופה לדולר האמריקאי.


הנושא אמור לעלות על סדר היום בכינוס של מדינות ה-G8, שיתקיים בקרוב, ועצם הדיון בו מהווה מהלומה עבור ארה"ב ובריטניה, שהשקיעו מאמץ רב כדי להרחיק את הדיון מהקרן המטבע העולמית ומהבנק העולמי (כמובן, לשתיהן יש אינטרס חזק להשאיר את הצב כפי שהוא... ).

נראה שנכון להיום, גוברת הקריאה להקים עתודות חלופיות ושסין הגיעה לנקודת האל-חזור בנחישותה להקים עתודות שאינן בדולרים.
כאמור, בעקבות שתי החדשות הנ"ל, רשם הדולר ירידה במהלך היום, אולם באופן אירוני, התנהל המסחר בנאסד"ק במגמת עליה בולטת. בפורומים של הפורקס ובין סוחרי מטבע החוץ הורגשה תכונה רבה לאור החדשות, אולם ממשל ארה"ב, מצדו, בחר שלא להתייחס לנתוני ה-ADP מאחר ואינם "רשמיים". מבחינתי, סוחרי הפורקס ידעו לקרוא טוב יותר את המפה מאשר העוסקים במסחר במניות...
מבחינה מסוימת, מדובר בעצם ב"סיפור שלא נגמר"... אולם, למרות שהולכים ונעלמים הסימנים להתאוששות במהלך חצייה השני של שנה בארה"ב, יש להמשיך להביט ולנסות לזהות את ההזדמנויות שכן ניצבות בפנינו בשוק המט"ח.
מצדי, אמשיך לפרגן לאוזי ואפנה תשומת לב לדולר הקנדי. גם מחירי הנפט במגמה של עלייה, וכפי הנראה, המתחים במזרח התיכון רק יחזקו אותו. בואו נחכה ונראה, אני מקווה שלא אתבדה...

תגובה 1: