יום ראשון, 12 ביולי 2009

מסחר במט"ח: לבד, עירום ובודד, מול המסך

בלוג מט"ח: והפעם - טיפים להפגת בדידותו של סוחר המט"ח המתחיל...
מכר שלי תאר פעם את החווייה של מסחר במט"ח ככה בערך: " אתה לבדך מול המחשב, עירום, אף אחד לא עוזר לך כי אף ברוקר בחיים לא יושיט לך יד, אשתך כועסת עליך כי אתה מבזבז כסף. במובנים רבים, אתה בודד".

אאוץ`, נשמע ממש לא נעים. מה לעשות שכל ההתחלות קשות, וההתחלה במסחר במט"ח קשה שבעתיים?
אז לכל מי שהתחיל לסחור ומתבלבל משפע הביטויים של עולם הפורקס, לכל מי שמקלל את ממציאי הנרות היפניים, שמוכן לחבוט במי שיציע לו עוד תיזה על פיבונאצ`י, לכל אלו שמתחילים ומרגישים שהעולם הזה ממש לא מובן להם, אני רוצה לתת כמה טיפים, כי גם אני הייתי שם (בודדה מול מערכת מסחר ומספרים מרצדים, מתפפלת שהמספרים ילכו לכיוון שלי).

1. מסחר ממונף? כן, אבל עד גבול מסוים. רצוי מאוד שלא תסכנו סכום הגבוה ב-3% מהקרן שמופקדת בחשבונכם. לא משנה האם הסטופ-לוס שלכם הינו 150 פיפס או 40 פיפס, שימרו על רמת הסיכון ללא שינוי.

2. מסחר דרך רובוט מט"ח? עדיף שתלמדו לבד על פורקס (Forex). כניסה ראשונית לעולם המט"ח יכולה להיות מבלבלת. שוב, בטח עולות לכם שאלות רבות: מה זה פיפס, איך מחשבים מרווח (spread)? מתי נכנסים לפוזיציה? מהי אסטרטגיית כניסה ויציאה?
נדמה שהמידע בתחום הזה רב, אפילו רב מדי, ומכיוון שמעורבים כאן סכומי כסף משמעותיים שאתם עלולים להפסיד, אני רוצה שתפנימו: אתם חייבים לסחור בשיקול דעת, לכן, אתם מוכרחים ללמוד את הנושא לעומק ולהיעזר בכלים מקצועיים. זה מאסט מבחינתכם, האמינו לי.
אבל הנה המלצה למה שלא מתאים לכם כמתחילים – רובוטים של מט"ח, המציעים מסחר אוטומטי בפורקס, הינם כלים שמתאימים לסוחרים ותיקים. הרובוטים מספקים מימד של נוחות, בבחינת "הרובוט סוחר ואתם נחים בינתיים", וזה אכן נכון, אך הרובוטים לא ילמדו אתכם לסחור! ובשוק הזה, בורות הינה תכונה שלא תסייע לכם...
3. עיניים קטנות - אל תסחרו יותר ממה שאתם צריכים. מדובר באחת הבעיות השכיחות ביותר של סוחרי מט"ח, גם ותיקים. אני מבטיחה לכם: 95% מהסוחרים היו מגיעים לרווחים נאים ביותר, לו הקפידו לסחור רק פעם-פעמיים בחודש - לא יותר!
מדוע? פשוט מאוד: שמירה על אסטרטגיה כזאת היתה מאלצת את מי שסוחר כך לתכנן היטב את העסקה, להעמיק במחקר אודות הצמד שיירכש, וכך היה אותו סוחר מגיע אל העסקה בעמדת זינוק מצוינת.
מי שמרבה לסחור, אובר-יוזר נקרא לו כאן, טבעי שהוא יודע ומוכן פחות למסחר בצמד המטבעות שבחר, ובורות, כבר הדגשתי, יכולה להיות הרסנית בשוק המט"ח.
4. תהיו מרובעים! אני מציע לכם לסחור תמיד בשיטתיות, ולהקפיד לעשות זאת בזמנים שנקבעו מראש. המסחר במט"ח דורש היערכות כמו למבצע צבאי: תכנון מדויק של נקודות הכניסה והיציאה ("דרכי מילוט"....).
שימו לב, רוב סוחרי הפורקס שמתחילים לסחור ללא התוויית דרך מוגדרת מראש של נקודות הפתיחה והסגירה לעסקה, יהיו בדיוק אלו שיחזיקו לאורך זמן בפוזיציה גם כשהם מופסדים – ואסטרטגיה כזאת, ודאי תביאו, פשוט אינה כדאית...
5. תנודות. מסחר במט"ח אינו דומה לתחום המסחר במניות - מדובר בשוק יציב מאוד לאורך זמן, בו התנודות משמעותיות הרבה פחות, ועל כן - אם תתמידו לסחור בו בצורה מפוכחת, תוכלו להנות ממנו לאורך זמן, ולהצליח בו.

תגובה 1: