יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

ראש ממשלת סין: נמשיך להזרים כסף למשק

בלוג מט"ח: היצוא הסיני ספג מכה? סין תמשיך במדיניות התמיכה של במשק המקומי.
סין תמשיך במדיניות המיקרו-כלכלית הנוכחית שלה של עידוד הצריכה הביתית כדי למתן את השפעות המיתון על כלכלת המדינה - כך הצהיר ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו (Wen Jiabao) באתר הרשמי של ממשלת סין.
עוד אמר ראש הממשלה הסיני, כי השפעת הצעדים הכלכליים הנ"ל תלך ותתמתן במשך הזמן, וכי כלכלת סין עדיין נמצאת תחת לחץ הנובע מן הירידה בביקושי ליצוא מסין. האיש הבכיר בסין הוסיף ואמר כי "הסיבה בגינה נמשיך לדגול במדיניות הפיסקאלית הנוכחית הנה כי אנו ניצבים מול בעיות ואתגרים רבים". הדברים נאמרו במהלך נסיעה בת שלושה ימים שערך הנ"ל במחוז המזרחי של סין, ג'יאנג-סו (Jiangsu).
כספי התמיכה שהזרימה סין למשק בסך 4 טריליון יואנים (586 מיליארד דולר) המשמשים לסלילת כבישים, בניית שדות תעופה והנחת פסי רכבת, יחד עם הלוואות מסיביות, סייעו להתאוששות הכלכלית במהלך הרבעון השני של השנה. בזכות צעדים אלה, הצליחו התאגידים הגדולים של המעצמה להתמודד עם המיתון הכבד.
כלכלת סין הינה הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, והיא רשמה גידול של 7.9% במהלך הרבעון השני של השנה ביחס ל- 6.1% של הרבעון הראשון של השנה. לעומת זו, נכון לחודש יוני, ירד הייצוא בחודש השמיני ברציפות, מה שהגביר, כאמור, את תלותו של המשק הסיני בצעדי התמיכה של הממשלה.
הצהרתו של ראש ממשלת סין מגבה הערות דומות מצד שלושה בכירים בכלכלה הסינית שנאמרו במהלך במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר. כל אלה הפריכו את השמועות על הפסקת התמיכה הממשלתית.

יש לציין כי מתחילת השנה, עלה מדד המניות של הבורסה בשנחאי ב-79%. בכל הנוגע ל מסחר במט"ח, היואן הסיני (CNY) נחשב למטבע אקזוטי בין מטבעות הפורקס והוא נסחר כיום בערך של 6.8 מול הדולר האמריקאי.

תגובה 1:

  1. האם מסחר במט"ח הוא רווחי אם אני משקיעה סכומים קטנים כמו 300 - 3000 ש"ח? בין הטווחים האילו מה אני יכולה להרוויח, אשמח לקבל טיפים משמעותיים
    מסחר במט"ח - פורקס

    השבמחק