יום רביעי, 17 ביוני 2009

מסחר במט"ח - אולי נתחיל כבר ללמוד מג'ורג' סורוס?

בלוג מט"ח היום: מה באמת חושבים ברוסיה על בדולר?
אני לא יודעת איך להסביר את זה, אבל אולי יש לי איזו יכולת על חושית? בפוסט מאתמול התרכזתי בספין האמריקאי-תקשורתי לדברים שנשא בסוף השבוע שר האוצר הרוסי, אלכסי קודרין, וכאילו שהדברים נקראו ונקלטו במוסקווה – אתמול החליט הנשיא הרוסי דמיטרי מדוודב להעמיד דברים על דיוק, והנאום שהוא נשא ערער מעט את אופוריית הדולר מיום האתמול בשוק המט"ח.

הנשיא הרוסי הצהיר אתמול כי קיים צורך ממשי במציאת מטבע חדש, במקום הדולר האמריקאי, שישמש כמטבע הראשי בעתודות המט"ח של מדינות. האם הוא סתר את דבריו של שר האוצר שלו כפי שחשבו רבים? כלל וכלל לא. כל מה ששר האוצר קודרין אמר הוא שהמטבע האמריקאי ימשיך בעתיד הנראה לעין להיות המטבע המוביל בשוק העולמי. שימו לב: קודרין לא אמר שהוא מאמין בדולר, אוהב את הדולר, קונה כל יום דולרים או רוצה דולרים אמריקאיים. מה שהוא אמר בפועל הוא שכרגע אין למדינות שמעוניינות לקנות עתודות מט"ח אופציה אחרת מלבד הדולר.

העובדה שאנשים מעוותים ומשנים ניסוחי הצהרות לפי צרכיהם, ממש איננה עולה בקנה אחד עם התנהגות ראויה בעולם המסחר במט"ח. שהרי, אנשים שעוסקים במסחר במט"ח תרים באופן יומי אחרי מידע עדכני הנוגע להתנהגות הפוליטית-כלכלית ולשינויים הגלובאליים העשויים להיות קשורים לעולם הפורקס. לרוב, אותם אנשים יגיבו במהירות למידע חדשותי מסוג זה: "אם שר האוצר הרוסי תומך בדולר, אז כנראה יש דברים בגו".

וזה בדיוק מה שקרה שלשום ביומו של המסחר במטבע חוץ. הדולר זינק מעלה כתוצאה מהספין החיובי לדברים של קודרין, ואותם סוחרים שהאמינו בדולר, בהסתמכם על יום המסחר הקודם, ניכוו קשות לאחר שהנשיא הרוסי הבהיר את עמדותיה האמיתיות של מוסקווה.

לכן, כאשר אתם סוחרים במט"ח, עליכם להיות מעודכנים בצורה יסודית. אסור לכם להיחפז להסקת מסקנות מהירות כתוצאה מחצאי שמועות וחצאי אמיתות. כי הרי ג'ורג' סורוס, וורן באפט ורופרט מורדוק לא עשו את הונם כאשר הם מסתמכים על שמועות – הם הרוויחו את הונם העצום תוך שהם מבצעים מחקר יסודי, סקירת שוק ומשתמשים באסטרטגיה נבונה המסתמכת על אותו מחקר.

אני חושבת שהמקרה של התנודות בסחר בדולר ביומיים האחרונים צריכה לשמש משל ושנינה לסוחרי מט"חhttp://www.finexo.co.il/infoCenter/5496, במיוחד למי שנמצא בשלב של מסחר במט"ח למתחילים. כולנו בעצם צריכים ללמוד מבאפט, סורוס ומורדוק ומהאסטרטגיה שלהם. אם לא נלמד, אנו מסתכנים בהפיכתו של השוק שלנו – שוק נזיל מהדרגה הראשונה – לשוק הדומה במאפייניו לשוק המניות, בו תהליכים רבים אינם תלויים בגורמים ממשיים ומתרחשים ללא סיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה